lördag, december 09, 2006

Telia

"Tusentals HSB-lägenheter anslutna till Telias bredbandstjänster har sedan några dagar kunnat se varandras e-post och Internettrafik. Totalt rör det sig om cirka 11.000 kunder. Enligt Telia jobbar man på att åtgärda felet och att man måste ha särskilda kunskaper för att kunna utnyttja säkerhetshålet, uppger SVT Text."

Vill härmed ta tillfället att dementera alla mail jag skickat senaste tiden.
Hehehe, självklart så är alla mail till och från olika terrormisstänkta bara på skoj. Även om ett par av mailen ger skenet av att vi är bästa kompisar så är det bara ett skämt.
Vidare så vill jag passa på att påpeka att den autentiska knulldockan är till en svensexa. En på jobbet känner en som ska ordna en svensexa och jag kunde beställa den.
Beställde en del svamp och piller från Holland, dessa spolade jag ner på toan så fort jag förstod att det var knark. Trodde att det var matsvamp och vitaminer.
All Vitmakt-musik som jag köpt från Danmark och Tyskland är för ett skolarbete.
Alla mail till politiker är med glimten i ögat och en stor portion ironi.
Har skickat nakenbilder till kollegor på jobbet. Gick ni på det? Var ju inte på mig så klart. Hittat bilderna på nätet(dom är borttagna nu och jag hittar inte dom igen).


Tyvärr så är mailet till Mr Abu Smith i Nigeria äkta. Men kontot är länsat och spärrat. Abu är nu en rik man och jag hoppas att mina 345:- ska komma till stor nytta.

4 kommentarer:

RedAngel sa...

*tar mig för hjärtat och pustar ut* det var bara Telia va?! Herregud...det va jävligt nära, måste skaffa laptop så jag har trådlöst bredband så jag kan smygsurfa på grannens konto (igen) istället...hahahaha....aaah det va finfina nedladdningar sist & snabbt som fan gick det (tack herr L på 5:an)

Kléen Tröst sa...

Har inte sett några nya uppdateringar på ett tag och hoppas att du inte redan lagt av, för den här bloggen är suverän. gott nytt år!

RedAngel sa...

WOHO...nu är det ett ÅR sen du skrev *S*...vart är du? Har ni fått bebis nu eller av vilken anledning klottrar du inte längre?!
Du kan väl inte gå å ta solsemester mitt nu fattar du väl :P

Anonym sa...

Detta säkerhetshål gör oundvikligen att man undrar hur säkert det är att utnyttja de andra leverantörerna i Telias nät.

Se Leverantörer av bredband inom HSB Bolina