måndag, september 07, 2009

Kävlinge - Första stad som faller offer för svininfluensan













Kävlinge insjuknade under söndagskvällen och blev snabbt sämre.
På måndagen förmiddag så konstaterades att Kävlinge drabbats av svininfluensan.
Tillståndet var så pass kritiskt att Kävlinges liv ej gick att räddas.
13:47 så fastställdes kommunens bortgång.

Vår tids Kävlinge föddes 1972 och växte snabbt och fick många betydelsefulla industrier. Under 90-talet fram till idag så har Kävlinge dragits med en del problem.
Ökad arbetslöshet och nedläggning av vissa företag har förmodligen bidragit med ett försämrat immunförsvar.
Kävlinges förfädrar har funnits i området sen stenåldern.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

Ellinor sa...

Sv: Det är en Madonna-wannabe!

För övrigt vill jag beklaga sorgen av den förlorade kommunen!!

knivlisa sa...

haha ja hon ÄR en av de roligaste..

Malin sa...

Jag kan inte låta bli att svara på dina kommentarer. Hahah hahaha hahahahaha jag kan inte sluta skratta. Jag såg allt bra jag ville se på rassle, förutom de jag missade sista kvällen.

Kissdockan sa...

SV:
Vet inte riktigt om jag vill hålla med om att BÅDE ring och lock skall vara nere, inte på offentliga toaletter! För poängen är att man vill röra vid så lite som möjligt där - alltså är det optimala om ringen är nere (så man slipper peta ner den) och locket upp (så man slipper peta upp det). Hemma däremot kan jag väll hålla med om att det ser lite trevligare ut med BÅDA nere ;)

Malin sa...

SV: Hehe skulle bara fattas att sr spärrat min ip, jag som ville lyssna på jay-z specialen!!!!
När telefonförsäljaren med samma namn ringde så skrattade hon till när jag svarade med att jag hette Malin. Hehe det var roligt. Och som tur var ville hon inte åt mig så därför var det inte så hiskeligt hemskt!

Malin sa...

SV: Jag har nog inte sett A-team. Jag ska youtube'a det, Mr. T-biten låter lockande