lördag, september 10, 2005

Svartrockar Linus

Tänkte berätta om min kusin från Landskrona. Rättare sagt född där. Har bott i USA med sina föräldrar sen han var 12 år. Varje fall så är han en sån där "gothare" eller svartrockare som det hette under 80-talets glansdagar med riktiga grupper som Sisters of Mercy och Troll.

Linus var aldrig den sötaste bebisen och mycket har hänt sen dess. Mest till det värre. Sjukt lång hals och en haka som mer ser ut som ett extra adamsäpple är lite av ett signum. Ser man ut som ett dasslock så är det bara Goth som gäller. Eller kanske möjligtvis en skilled datanörd. Tyvärr så är det nog bara Linus far som har något vett.

Passade på att hälsa på mina kära släktingar när jag var över. Vet inte riktigt varför, gillar inte dom egentligen. Kanske mest för att min moder skulle bli besviken, eller för att få gratis mat och logi under ett par dagar. Blev i alla fall att man umgicks lite med Linus. Mest för att han var lite skum och jag kännde på mig att han skulle kunna göra vad som helst. Lite som alla andra gothare. Skjuta folk, elda katter, sniffa textil lim eller bara sitta i ett mörkt rum och skära sig i armarna. Visste inte riktigt vad Linus skulle kunna hitta på. Lärde mig snabbt att Linus var L'Anus bland alla andra och något som han verkade stolt över. På dagarna så blev det "normala" utflykter med hela familjen. Men på kvällen så blev det röj med L'Anus och gothpundarna i Santa Maria*. Vet inte om han bara skulle impa på tönten från Sverige eller om han verkligen hade lika "roligt" varje kväll. Började bra med pizza på Pizza Hut. Något flottig kanske. Träffade 3 andra svartklädda vänner till L'Anus. Därifrån så körde vi till ett övergivet område en bra bit utanför staden. Nu skulle det skjutas med revolvrar och drickas pissöl. L'Anus blev snabbt exalterad och en aning full. Själv så tänkte jag bara på att vi omöjligt kunde vara så långt bort från bebyggelse så att inge skulle höra oss. När vi vara klara och satt i bilen på väg tillbaka så började L'Anus snacka om att han tyckte att vi skulle plocka upp en hora. Ja, visst. Nu ska vi verka tuffa inför svensken. Jag sa bara att jag inte var intresserad. Sen var jag en mess hela kvällen.

Kvällen efter blev lika bra. Nu kastade vi sten på tåg, snattade öl, eldade upp en trampbil(misstänker att det är så man rekryterar fler gothar) och avslutar kvällen med, just det en hora. En stor jävla mexar hora. Jag väljer att dricka pissöl i en tvivelaktig fötölj medan gothpojkarna en efter en sätter på horan. L'Anus och dom andra är helt jävla uppjagade och bara springer runt och skriker, knullar och dricker öl. Tror att dom alla förlorade oskulden den kvällen. Ja, utom horan då. En av gotharna som heter Joseph var den kåtaste jude goth jag sett. Vill till även om någon redan var på mexar bitchen. Horan var upptagen och Joseph ville knulla igen även om han redan gjort sitt. Det slutar med att han står vid horans ansikte och försöker runka av satsen i hennes ansikte. Vet inte om där kommer så mycket, men pissar henne i ansiktet gör han. Horan börjar skrika och slåss. Gotharna blir helt i panik och slår tillbaka. Dom slår ner henne och börjar sparka på henne. Fyra bleka och beniga snorungar står runt en kraftigt överviktig mexare i detta hav av nakna kroppar. Blir nog mer illamående av allt naket än över själva våldet. Springer ut gör jag. Går en bra bit från huset och sätter mig ner med min öl. Vet inte hur långe jag sitter så. Men sen kommer dom andra och vi åker iväg.

Dagen efter så berättare Linus att dom slutat sparka på henne när dom sett att hon svimmat av. Kommit på den smarta idén att bajsa på henne och sedan sno pengar och lite gräs hon haft hemma. Grabben har 2 adamsäpplen, klart att han skulle bajsa på en mexarhora. Jaha, ska nog åka vidare. Känns som att min släktträff var över. Sa knappt hej då innan jag åkte vidare.

Fick ett e-mail 4 månader senare från Linus. Då hade 2 av hans kompisar mördats tillsammans och Joseph blivit djupt religös(från en judisk familj). Linus själv var det inget fel på. Han undrade när jag skulle komma nästa gång. Skulle vara kul att ses. Var ju så kul sist.
Han fick aldrig svar från mig. Skickade ett anonymt mail till Santa Maria Police Department angående allt. Tydligen så hade horan en bror och vänner som inte är så snälla.
http://www.ci.santa-maria.ca.us/policewantedposters/suspect01.pdf
http://www.ci.santa-maria.ca.us/policewantedposters/suspect02.pdf
http://www.ci.santa-maria.ca.us/policewantedposters/suspect03.pdf
http://www.ci.santa-maria.ca.us/policewantedposters/suspect04.pdf
Skulle inte bli ledsen om dom knäppte L'Anus också.



*Santa Maria - Linus hemstad och mycket riktigt staden där Michael Jackson hade sin rättegång. En skithåla ca 4 timmar från LA. Fan, till och med Povel Ramel skulle skurit sig i handlederna om han bott där.

Inga kommentarer: