torsdag, juli 02, 2009

Skolfoto













Min mor gick på Latinskolan i Malmö. Läste något med Ekonomi eller nått.
Hon blev med barn 2 gånger innan hon läst färdigt. Först en dotter och sen mig.
Supa och knulla var roligare än att få en ordentlig utbildning.
Klassfoto fick hon, flera stycken. Inte fan är hon med på ett endaste av dom.
Vet inte om hon läste färdigt eller ej. Tror att hon gick någon tattarskola för att komplettera. Sen började hon jobba på löpande band på Findus(eller Felix).
Hon fick "ont" i lederna och fick jobb på kommunen i Svedala.
Jag och syrran fick flytta runt en del.
En cigarettrökande ensamstående mor med psykproblem kan ge en hel del kvinnoförakt.
Syrran fick tidigt lära sig att tvätta våra kläder och laga mat.
Morsan var för trött för att göra något.Hon skulle helst ha krafter till att ta sig till puben och pimpla rötjut och dra hem ett fyllo.
Syrran och jag snodde alltid så mycket pengar vi kunde från dessa fyllon.
Har jag nämnt att jag hatar fyllon också?
En gång så låg det två gubbar i morsans säng. Vi gick aldrig in igen efter det.
Sen gifte hon sig med en rik egen företagare och helt plötsligt så blev hon "ordentlig" med en massa uppfattningar om andra misslyckade personer.
Jävla lådvinsfyllo.

Inga kommentarer: