lördag, augusti 13, 2005

Dumma get utan horn

Geter är korkade. Speciellt min get som jag fick på min 20-års dag. Varför någon ger en annan en get i födelsedagspresent låter jag vara osagt. Mest för att jag är lika oförstående som ni. I alla fall så fick jag en get som snabbt blev en nemis. Min lilla gräsplätt utanför min lägenhet blev snabbt getens tillhåll. Där var geten kung. Geten hade inga horn, men stångades hårt ändå. Så någon kompis till mig blev den aldrig. Alla som stångas i magen kommer automatiskt upp på min "svarta lista". Geten var den första och än i dag den sista som kom med på den listan.
Bristande intellekt hoss geter visades sig när jag fick en luftpistol i arv från en morbror (arv och arv, jag tog den när morsan rotade bland hans tillhörigheter). En hel sommar så sköt jag geten genom fönstret. Efter varje skott så stångades geten med balkongen i ett par minuter. På hösten så blev det för mycket och han tackade för sig (alt. han fick för lite mat).
Glömde snabbt bort honom. Först på våren följande år upptäckte jag ett skelett på min gräsplätt. Synd att han inte hade horn. Getkranium med horn är rätt tuffa.
Undra vad jag får nästa år? En tupp skulle vara tufft.

Inga kommentarer: