torsdag, november 01, 2007

Skivrecensioner del 2

Lyssnat på fler skivor.

Saul Williams - The Inevitable Rise and Liberation of NiggyTardust!
Den arge svarte mannen har släppt en ny skiva och Trent Reznor har producerat skiten.
Lyssnar igenom de första låtarna och:
”Black History Month” låter som Saul brukar. Inget nytt där. Varför ändra något som är bra?
”Convict Colony” Snyggt producerat. Blir direkt en låt som jag lägger i högen med bra låtar.
”Tr(n)igger” En stark känsla av att bli rövknullad av Flavor Flav påhejad av Saul. Angenämt.
”Sunday Bloody Sunday” Trent och Saul sings U2. Dom lyckas verkligen göra bra ifrån sig. En stenhård producering av Trent.
”Break” En något svagare låt. Hoppar över till nästa.
”Niggy Tardust” Ganska lugn. Men jag gillar den. Enda gången voicebox låter ok.
”DNA” Darth Nigga Attitude
”WTF” Mycket NIN även på sång.
”Scared Money” – ”The Ritual” Många bra låtar och ett par som kanske behöver lite mer tid.
Överlag så tycker jag att samarbetet varit väldigt lyckat.
5 hemlösa katter

Babyshambles – Shotter’s Nation
Knarkar barnet med band släpper en ny skiva som tydligen ska vara så jävla bra att journalisterna kan skriva om något annat än att Pete knarkar ovanligt mycket för att vara en vanlig torsdag.
Skivan är säkert jättebra. Problemet är att jag har fastnat för ”Carry On Up the Morning” att jag inte orkar lyssna på några andra. ”Delivery” och ”Side of the Road” är två andra som jag gillar.
3 tandtroll för skiva och 5 flaskor med rom för COUTM

Bruce Springsteen – Magic
Lyssnar fortfarande på ”Carry On Up the Morning” av Babyshambles.
Provar snabbt Radio Nowhere. Låter bra faktiskt. Nästa låt börjar jobbigt och tråkigt så jag hoppar över till Cameo och ”Word Up”.
5 förstoringsglass till Cameo och ”Word Up”. Tar Bruce någon annan dag. Eller förmodligen så skiter jag i det.

Inga kommentarer: