torsdag, november 23, 2006

Folkhögskolan fristående kurser för män VT-07

  • Kurs 1 Hur man fyller på ispåsar -Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder. –Av miljöskäll så använder vi isbricka (eller vad den nu heter).
  • Kurs 2 WC-papper. Är det sant att toalettpappret växer ifrån pappershållaren? Diskussionsgrupp. –Eftersom vi killar inte torkar ”kisset” så är det inte vi som gör slut på pappret.
  • Kurs 3 Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan urinering? Och hur lägga ner den igen efter urinering? Mycket praktiska övningar. –Ni tjejer är så duktiga på att ha ringen nere, men hur är det med locket? Locket ska vara nere och om ni vägra att ta ner locket efter er så varför ska vi bry oss om ringen?
  • Kurs 4 Efter middagen: Flyger de smutsiga tallrikarna själva till diskhon? Lösningar och exempel på videoband. –Ok, det finns rövhål. Men ärligt talat, är det inte vanligare med män som diskar och plockar undan? Plockar man inte undan så är man antingen 60+ eller hustrumisshandlare.
  • Kurs 5 Lär dig att hitta saker, börja med att ställa de på de rätta platserna istället för att gapa och vända hela lägenheten upp och ner. Öppen forum. –Jag skulle hitta mina saker om ni kvinnor inte skulle städa undan allt. Rätt plats för dig är inte rätt plats för mig. Vi män städar inte undan ert skit.
  • Kurs 6 Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa Bilder och ljudband. –Väntar fortfarande på min första blomma trots att jag gett bort 8.
  • Kurs 7 Våga fråga efter vägen när du inte hittar Berättelser ur verkliga livet. –Varför hittar man utmärkt utan kvinnligt sällskap i bilen?
  • Kurs 8 Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen? Körsimulator. –Ni frågar om varje trafiksituation och lite till. Fråga inte om ni inte vill ha svar. Resten är ren hämnd för att ni oavbrutet ska prata, klaga och anmärka när männen kör.
  • Kurs 9 Lär dig skillnaden på fru och mamma. Rollspel. –Sluta tjatta som en morsa då.
  • Kurs 10 Hur man lär sig att älska shopping? Andningsteknik, meditation samt mental träning. –Shoppa och titta är inte samma sak. Ska man köpa något så går man och köper det. Man går inte runt i hundratals affärer för att prova och titta på en massa. Sen så visar inte kvinnor någon större uthållighet när männen för en gång skulle ska handla något. Ni blir direkt aggressiva om man går in i en skivaffär och tittar runt lite.

11 kommentarer:

RedAngel sa...

*S*...så nu asså menar du att killar är smutsiga sluskar som inte ens har vett att torka snorren?! Amen vafan...URSH!!!

Skulle det där vara försvarstal?! Hahaha...naah vette fan, och asså JAG har gett killar blomster ibland, sen om det verkligen är en växt en snittblomma eller ett ljus som ser ut som en växt kvittar väl?!

Och JAG är en effektiv shopper förutom nu då, när man har kula på magen & plötsligt inte alls vet vad jag har för storlek & varför man ser ut som en jättebaby när man testa mammakläder?!

Snarare kan killar bli vita i ansiktet när jag säger att du, asså jag måste dra en repa på clas olsson, behöver köpa lite verktyg & kolla på några stuff, du kan väl haka på?!
-ehum...verktyg *darr på rösten* hur menar du då?

Så jaha ja...WHAT ABOUT THAT *FNYS*!

Kléen Tröst sa...

Ha ha! Eller: Parallell simultanförmåga - att hålla käft samtidigt som man tittar på film

Dead Dog Texture sa...

Såg Borat för någon dag sen och kunde frun hålla käft?
Icke. Alla vet ju att man inte pratar under filmvisning på bio.

Men visst finns det undantag. Det är t.ex. jag som diskar, lagar mat och går ut med sopor hemma hos oss. Hon sitter mest och pillar sig i navlen.
Hon är också gravid och passar väl på nu innan navlen ploppar ut.

RedAngel sa...

VA??? Hålla käft när man kollar på film?! Hmm...nu förstår jag inte problematiken *ASG*...asså det e väl meningen att man ska komentera felaktigheter, gå igenom shoppinglistor & annat då?! Det är väl den enda gång karlfan sitter tillräckligt nära en så man kan nypa han i benet för att få attention?!
Ja...simultanförmåga?! Titta, planera & snacka samtidigt?!
MOUHAHAHAHAHA

Dead Dog Texture sa...

1-0 till redangel
Sån jävla uppenbar fälla vi går i och jag har aldrig fattat det förren nu.
Hoppas att du förstår att du just nu har blivit den mest hatade kvinnan bland andra kvinnor. Tror inte att dom någonsin kan förlåta någon som avslöjar en av kvinnornas största hemligheter så där bara.

RedAngel sa...

*S* Ser inte problematiken i det heller.
Jag e ju skitsnygg...bara det är en listetta på tjejer som hatar tjejer listan, avskyr både rosa & pantade blondiner med plast, sen är jag smart...bara det jaa, sen tänker jag som en karl & det får hönshuset i vild panik, de har svårt att placera mig.

Men...som sagt jag är inte lesbisk, så den som ALLTID kommer ha störst probs e du, för DU e gift med en kvinna *S*...jag bara terrar både dem & män... så du ser jag bara VINNER & VINNER hela tiden.

THE WINNER TAKES IT ALL sjöng ju Abba, det va en hyllning till min födelse på jorden ;)

RedAngel sa...

*S* Ser inte problematiken i det heller.
Jag e ju skitsnygg...bara det är en listetta på tjejer som hatar tjejer listan, avskyr både rosa & pantade blondiner med plast, sen är jag smart...bara det jaa, sen tänker jag som en karl & det får hönshuset i vild panik, de har svårt att placera mig.

Men...som sagt jag är inte lesbisk, så den som ALLTID kommer ha störst probs e du, för DU e gift med en kvinna *S*...jag bara terrar både dem & män... så du ser jag bara VINNER & VINNER hela tiden.

THE WINNER TAKES IT ALL sjöng ju Abba, det va en hyllning till min födelse på jorden ;)

RedAngel sa...

*S* Ser inte problematiken i det heller.
Jag e ju skitsnygg...bara det är en listetta på tjejer som hatar tjejer listan, avskyr både rosa & pantade blondiner med plast, sen är jag smart...bara det jaa, sen tänker jag som en karl & det får hönshuset i vild panik, de har svårt att placera mig.

Men...som sagt jag är inte lesbisk, så den som ALLTID kommer ha störst probs e du, för DU e gift med en kvinna *S*...jag bara terrar både dem & män... så du ser jag bara VINNER & VINNER hela tiden.

THE WINNER TAKES IT ALL sjöng ju Abba, det va en hyllning till min födelse på jorden ;)

Dead Dog Texture sa...

Hatar män och kvinnor. Så jag förlorar alltid.
Män är dumma i huv'et.
Det här nya programet får hjälp med skulderna. Mitt i programet så går killen iväg och köper en väderstation. Han skulle köpte en pistol och skjutit sig.
Vilken jävla idiot köper en väderstation.
Alla män går loss på saker som har blinkande lampor och låter. Helst ska saken vara orimligt dyr.

RedAngel sa...

Ja...min morsa berätta om det *S* hon bara...jamen efterblivna karlfan köper en till VÄDERSTATION?! Vafan, skäms han inte?! Och mitt när de ska få hjälp...tror han att han är metrolog eller?!
Eh fifan, skulla jag va gift med han..oo lele..han skulle få spö när han kom hem, ska nog visa han leksaker (mamma jugge e inte att leka med, hon skulle ha smällt han direkt i döröppningen)

Dead Dog Texture sa...

Hobbymetrolog var något nytt. Som sagt, det är killar det. Vet fan vad som händer i en dels hjärnor.
Självklart så är jag inte fullt lika defekt. Gränsen går defenitivt långt innan väderstation.